Ett stillsamt farväl


I våra hjärtan finns du för alltid kvar


Idag Torsdagen den 30 December har vi tagit ett sista farväl av Jan.  Jan som var min svägerska Elins pappa, min bror Joels svärfar och Sveas morfar. Det var en mycket fin begravning, en kyrka full med människor som stod Jan nära, så mycket kärlek och värme. I kyrkan spelades sedan en låt vi så många känner igen nämligen ledmusiken till filmen Forrest Gump. Det var så vackert, så fint.

Prästen talade länge om Jan, berättade vem han var, vad han tyckte om. Att han älskade sin dotter Elin över allt annat på denna jord, att han var så glad över sitt barnbarn Svea. Jan var en kärleksfull och omtänksam person med ett väldigt stort hjärta. Prästen läste även en dikt som Elin själv har skrivit åt sin pappa. Den är så vacker att tårarna ej går att hålla tillbaka. Det var en så fin begravning Elin, jag tänker på dig. Många kramar till dig och familjen.


Gå nu pappa, släpp taget
Du har kämpat länge nog
Tag bara med dig
dina finaste minnen
och känslorna som värmt
ditt hjärta
Lämna allt som gjort ont
bakom dig
Hos mig finns du
alltid kvar
Genom oss lever du vidare
Jag älskar dig pappa
vila i frid.

Din dotter Elin









Kommentarer
Postat av: Malin Resin

Nej men usch va sorgligt=( Det visste jag inte. Stackars Elin. Du får hälsa så mycket till både henne o Joel. Jag tänker på dom. vet att Elin gjorde så mycket för sin pappa o att han betydde otroligt mycket för henne.



En stor o varm kram till er alla berörda!<3

2010-12-30 @ 20:48:55
Postat av: anna

Vilken rörande dikt, den kändes i hela magen. Beklagar din och dina näras sorg.



Mysig blogg du har.



Varma kramar/Anna

2010-12-30 @ 20:54:16
URL: http://www.snygganna.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0