Glögg & Knäcktryffel


Idag har det varit en omtumlande dag minst sagt. Först begravning sedan iväg en sväng upp på stan för att uträtta en massa ärenden och inhandla en "sista minuten" julklapp till Melvin. Just precis, julklapp. Vi har nämligen haft en liten mini-julafton här hemma ikväll då Hugos storebröder firade jul tillsammans med deras mamma denna julen. Hugo blev så glad när hans storebröder kom hem idag. Han har sprungit omkring här hemma nonstop i flera timmar, märks verkligen hur mycket han älskar sina bröder. Dom är hans idoler.

Vår lille herre i familjen somnade som en stock för en stund sedan. Det är jobbigt att hålla igång en hel kväll, vår lille skatt. Storebröderna har suttit framför sin julklapp (En ny Xbox stod på önskelistan) ett bra tag tills för ungefär en timme sedan då de sprang iväg med granntjejen Alice hem till henne för att titta på Harry Potter, filmmys för storkillarna med andra ord. Pappa Joacim och bonus mamma Julia får stanna hemma och ha en egen filmkväll helt enkelt. Till vår filmkväll ska vi smaka på Glöggen med smak av hallon och vanilj samt knäcktryffel till från Åre Chokladfabrik som vi fick i julklapp av familjen A.


Imorgon är det självaste Nyårsafton, ska bli så mysigt att hälsa det nya året välkommen med hela familjen samlad. Tråkigt nog får jag inte vara hemma hela kvällen med alla mina killar, utan måste befinna mig på jobbet fram till dess att klockan slår 21.30. Har en lång jobb helg framför mig, men jag börjar sent på eftermiddagen både nyårsafton och på nyårsdagen, perfekt! Vi ska spendera kvällen på hemmaplan har vi bestämt. Äta gott och bara ta det lugnt. Eventuellt får vi även besök av Hasse och Alice. ska bli skönt att ha en riktigt lugn nyårsafton tillsammans med familjen och vår kära nära vänner. 

Nu ska jag krypa upp i soffan hos min älskling med en kopp glögg och en knäcktryffel. Önskar er en underbar kväll.

KRAM Julia

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0