God Jul


Feliz Navidad, Joyeux Noël

Buon Natale



Idag har vi haft en alldeles underbar Julafton. Hugo vaknade vid halv tio tiden och kom och la sig hos mig. Han älskar att komma och lägga sig i mamma och pappas säng och bara gosa och mysa en stund innan han går upp. Det är nog den bästa stunden på hela dagen tycker jag. Sedan blev det julfrukost och lite julklappsöppning. Då jag ej har haft någon tradition när det kommer till julstrumpa från när jag var liten har det inte blivit så att Hugo haft någon heller, tycker det känns lite Amerikanskt? Vi öppnade istället en julklapp när vi åt frukost så som jag gjort som barn. Till skillnad från förra julen så fullkomligt älskade Hugo att öppna julklappar denna julen. Vissa dock lite roligare att öppna än andra. I förmiddags var det förberedelser inför dagens "julmat" som gällde, i alla fall för Joacim. Jag och Hugo har tittat på nyhetsmorgon/barnkanalen, som idag visade mysiga filmer med inslag av julen. Sedan blev det bad för Hugo och efter de en lätt lunch och så sova middag. Lagom till Kalle Anka vaknade Hugo. Då var även våra kära vänner Hasse, susanne och Alice här. Under Kalle Anka öppnade vi julklappar och åt en massa gott. Hugo var så klart den som fick flest julklappar kan jag säga. Tack familjen A för alla fina klappar som Hugo fick, Hugo hälsar och tackar även mormor för den fina julklappen som han fick av dig.

När klockan slog 16.00 var middagen serverad och det var äntligen dags för att äta Joacims underbara sushi!!! Skulle absolut kunna tänka mig att äta sushi varje julafton från och med nu, men det går tyvärr inte. Strider lite emot mina traditioner som jag vill föra vidare till Hugo..
Men gott var det, och så vackert. Nästan så vackert att man inte ville börja äta.

The world's tastiest sushi


Nu sover Hugo sen cirka 1 ½ timme tillbaka och jag ska alldeles strax krypa upp i soffan tillsammans med mannen i mitt liv, ett litet glas Country Lane och en bra film. På återseende i morgon kära läsare. Då ska vi fira Jul hemma hos Morfar & Camilla.

Hoppas ni haft en lika underbar Julafton som jag haft, God Natt.
KRAM Julia

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0