En lördag i världsklass


Nu tindrar stjärnor i det blå, i hus och fönster likaså...
Adventsljusstakarna är på plats i alla fönster, har även köpt hem några vita hyacinter. Är så vackert med vita hyacinter och så luktar dom så ljuvligt gott, för att inte tala om vit amaryllis. För några veckor sedan var jag, Joacim och Hugo ute en sväng i skogen för att plocka hem lite mossa, tur var det nog att vi var ute i god tid med tanken på all snö som nu ligger vit på marken. Mossan åkte i alla fall fram både igår kväll och idag, tycker att just mossa är så fint att dekorera med på hösten/vintern. Ska också berätta att vi hunnit med ett stort lussebak här hemma idag. Hugo och "Hugos tjej" Alice har varit mina assistenter, sen om Hugo hjälpte till så mycket med just lussekatterna är en annan sak, huvudsaken var att han hade kul, och det hade han, tro mig! Tidigare i veckan har vi sysselsatt oss med att måla här hemma. Allting blir vitt vitt vitt, så imorgon kan jag hälsa 1:a advent välkommen med ett gott samvete, bara mysa och ta det lugnt med min lilla familj, underbart.


Under kvällens lite senare timmar bytte jag och Joacim plats i köket, det stod nämligen sushi på menyn! Som jag berättade för någon veckan sedan så var Joacim på Allt om mat mässan i Stockholm och ikväll har han provat allt han lärde sig på mässan (bilder får ni se imorgon) det var så otroligt gott. Är så glad att jag funnit mig en man som är kocken själv, men min favorit av all mat han lagar är nog när det kommer till kritan just sushi, så dagens menys satt inte fel! Fräsch, lätt och otroligt gott! Efter maten som vi åt tillsammans med våra kära grannar Hasse och hans dotter Alice tittade vi på " så mycket bättre", har helt gått och missat detta underhållande program, älskar att sjunga och älskar att lyssna på musik så detta tv-program föll mig helt i smaken.

Oj, blev ett sent blogg inlägg, nu blir det tv:n en liten stund till sen är det
dags att lägga huvudet på kudden.

God natt mina kära blogg läsare!
Kram Julia

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0