Välkommen fredag


Äntligen fredag och dessutom ledig helg, kan det bli bättre? Denna fredag började dock inte så där jätte bra. Har haft otroligt ont i magen hela morgonen antagligen pga min IBS, så det har hittills blivit att kurera sig här hemma, men nu är jag mer eller mindre återställd och redo för fredagsmys med familjen.

Dagen till ära fick jag även ett telefonsamtal från en läkare på sjukhuset. Jag har nämligen blivit antagen till en läkemedelsstudie som har med just IBS (Irritable Bowel Syndrome) att göra. Så en kort tid framöver kommer det bli ett antal besök på sjukhuset för bland annat blodprovstagningar och EKG. Blir spännande att se vart detta leder...

"Potträning" pågår...

Vår duktiga lille kille tränar på att sitta på toaletten varje dag, konstigt
nog fördrar han toaletten framför pottan...

Har börjat "potträna" eller kanske jag ska skriva "toaletträna" Hugo lite smått här hemma som ni kan se. Går väl sådär måste jag säga. Men huvudsaken är att han sitter där en liten stund varje dag. Förr eller senare går det nog vägen. Känner att det snart är dags för vår lille herre att i alla fall bli blöjfri på dagarna. Övning ger färdighet som man säger.

Om några timmar har det blivit dags att bege sig till dagis för att hämta Hugo, längtar så efter min lille kille. Känns alldeles tomt här hemma. Det enda sällskap jag har här hemma just nu är våra två katter "Pingu" & "Sune" som jag i detta nu kommer på att jag kanske inte ens har presenterat. Hur som helst, det är två helt vanliga katter, två killar som snart blir 5 år. "Pingu" vår svarta katt är en Manx katt och "Sune" som är vit med orange fläckar är en bondkatt. Dessvärre är dom inte mycket till sällskap, det är två trötta killar våra katter och det ligger mest och sover hela dagarna.

Nu ska jag ta tag i lite vardagssysslor här hemma, passa på att fixa och dona lite innan mina två älsklingar kommer hem till mig. Ska nog ringa och be Jocke plocka upp mig så vi kan hämta Hugo tillsammans på dagis. Älskar att åka och hämta våran lille skrutt.

Önskar er en fortsatt trevlig dag.
På återseeende

KRAM Julia


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0