En ledig måndag



Igår spenderade Joacim ett antal timmar i köket. Det är väl den
enda nackdelen med just Sushi, det tar lång tid att göra.
Men så gott det blev.

Hugo blev som förväntat, jätte glad när Anki och Rickard knackade på dörren igår. Även vovvarna Nelly och Daisy var med, dock är inte Daisy sådär jätte förtjust i katter, så Pingu och Sune fick vi stänga in under kvällen. Kvällen middag var helt perfekt, det är verkligen en maträtt jag skulle kunna leva på resten av livet. Finns inget godare än sushi om ni frågar mig.

Innan sjävla sushin åt vi hemgjord Misosoppa. Misosoppa är en Japansk soppa som innehåller bland annat chitakesvamp, tofu och sjögräs. En väldigt speciell soppa om man ser till själva smaken. Misosoppan kom till Sverige under 1950-talets början. Till en början var den ingen succé, men efter några decennier började folk få upp ögonen för den, och numera finns den att beställa på i princip varenda japansk restaurang i hela Sverige.

Efter maten passade Hugo på att busa med sin Anki medan mamma Julia gjorde i ordning lite kaffe. Sedan satte vi oss i vardagsrummet för lite söndagsmys innan det blev dags för Anki och Rickard att bege sig hemåt.
En riktigt lyckad kväll med andra ord!

Idag måndag har jag och Hugo haft en ledig dag på hemmaplan, i alla fall fram tills på eftermiddagen. Hugo har sovit väldigt dåligt i natt vilket resulterat i att jag inte heller har fått speciellt mycket sömn. Vid 05.00 vaknade Hugo och kunde inte somna om. Att starta dagen så tidigt kände inte sådär jätte kul, så när Hugo somnade om vid 07.30 passade även jag på att sova en stund.

Efter att ha sovit några timmar hade Hugo en massa energi så vi bestämde oss för att åka en sväng till Lek & Bus här i stan för att helt enkelt göra av med lite energi. Inte Hugo emot om jag får gissa. Väl hemma igen har vi nu hunnit bada och äta lite kvällsmat, nu återstår det att mysa resten av kvällen.

Lek & Bus


På återseende kära läsare

KRAM Julia


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0