I eftermiddags passade jag på vara lite "pysslig" och plantera blommor medan Hugo tittade på film i vardagsrummet. Denna sommar går det mesta i vitt. Vit lobelia, vit snöflinga, smultron samt lite persilja och gräslök har blivit planterat idag.

Vit snöflinga, en av mina favoriter i trädgården.

Denna underbara murgröna planterade jag förra sommaren, blev så glad när jag fick se att den klarat den långa kalla vintern trots att det varit neråt -25 grader kallt.

Godkväll på er !


Nu sover Hugos sedan cirka två timmar tillbaka. Han var inte en svår nattad kille idag inte, tror knappt han hann lägga huvudet på kudden innan han somnade, så sött. Hugo sover nu mera i eget rum, vilket hittills fungerat förfånandsvärt bra, trodde minsann att det skulle vara lite svårare än vad det har varit så här långt, duktig kille vår Hugo! (peppar, peppar).

Nu ska jag hålla tummarna för att vår lille kille får sova gott inatt och att han mår bättre imorgon. Det är så jobbigt för honom att vara sjuk hela tiden. Hugo har varit väldigt mycket sjuk sedan han började på dagis, eller rättare sagt, han har varit mycket förkyld och febrig. Hoppas på att han ska få bättre tider och mer kontinuitet på dagis till hösten, det kanske gör susen, vem vet!

Nej! Dags att göra mig en stor kopp te och slå mig ner i soffan framför en gammal klassiker, Dirty Dancing!!!, min absoluta favorit film. Får passa på när man är gräsänka...


Vi ses imorgon.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0