Rårakor till middag ?




Goood morgon raringar !!!


Igår kväll var det jag som lagade middag här hemma, vilket inte händer särskilt ofta vill jag lova. På menyn á la Julia var det löjromsrårakor.

Receptet har ni här:

900 gram potatis (en fast sort, helst amandine)
100 gram riven västerbottenost
100 gram smör
2 citroner
2 ägg




Så här gör du:

Skala och grovriv potatisen. Skölj sedan potatisrivet i kallt vatten och torka potatisen riktigt torr i en handdduk. Skölj där efter citronerna väl och finriv skalet. Smält hälften av smöret.

Blanda potatis och citronriv med det smälta smöret, ägg och ost. Vänd runt och blanda väl. Lägg en klick smör i pannan och ta sedan så mycket av potatisblandningen som du önskar och lägg i pannan. (Jag gjorde ganska små portioner och valde att halvera receptet så det skulle passa till två personer)

Servera sedan med en klick gräddfil, schrlottenlök (jag valde dock att ta rödlök då den är något starkare i smaken) löjrom, citronklyftor och några dillvippor är fint att dekorera med !

Så nu vet ni vad ni kan äta till middag ikväll ;)


Nu ska jag sätta fart med studierna här hemma (som vanligt) men lite senare idag hade jag tänkt presentera vinnaren av babykit från libero, så håll utkik !


Ses senare

KRAM J



Kommentarer
Postat av: Ann-Katrin

Herrejösses så gott det ser ut!

Blir definitivt rårakor här ikväll.

Tack kram AK

2011-10-27 @ 12:35:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0