Inspiration




Bakelser i alla dess former


Den 13 oktober fyller vår Hugo 3 år (oj, vad konstigt det kändes att skriva de. Redan 3 år ???) och jag har lite smått börjat planera vad jag ska bjuda på. Satte mig igår för att titta igenom några bildmappar på datorn, ioch fann en hel del inspiration bland mina egna bilder. Men vem vill baka samma sak två gånger? (jag vill det helst inte).

Chokladpraliner i massor




Äppelpaj med krämig vaniljsås




Söta små Petit-chouer




Det är ju bara såå svårt. Jag har dock (nästan) helst bestämt mig för att inte göra någon tårta. Tycker det är godare med olika små goda bakverk istället för en stor mastig gräddtårta. Men födelsedagsbarnet ska så klart få en alldeles egen liten tårta med tre små ljus i.


Med smak av hallon & blåbär




Mer choklad...




Jag får nog hålla tummarna att jag hinner få tag på Leilas nya bok "Hello cupcake". Då kan jag i alla fall baka ett gäng av Leilas Whoopies, och dom ska ju vara fantastiskt goda !!

Oj så sugen jag blev på en söt bakelse nu, eller en smarrig chokladboll, mums så gott. Men icke, här är det inget socker och en massa gott på veckorna som gäller. Har blivit alldeles för mycket av den varan den här sommaren...

Nu: Dags att fixa iordning en latte sedan är det plugga som gäller.



På återseende!

/Kram J



Kommentarer
Postat av: Eleonore

Oj så mycket smaskiga bilder du bjöd på här :D

2011-09-02 @ 14:48:58
URL: http://www.fika.med.nöjesgalaxen.se/
Postat av: Julia (Mitt i allt Vitt)

Farligt smaskiga :)



Kraam J

2011-09-03 @ 00:49:10
URL: http://mittialltvitt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0