Konsten att plugga




Dessa bilder är dock inte tagna denna vecka, tror minst sagt att dom är tagna i början av månaden. Jag tycker det är så skönt att plugga ute i naturen. Det infinner sig ett slags lugn som inte går att finna någon annanstans än just där. Dessvärre är det nog årstidsmässigt snart slut på de...




Nästa vecka kommer för min del bestå av en hel del hemmastudier. Jag har en muntlig presentation som jag ska jobba med de kommande två veckorna samt ett grupparbete. I början av november har vi även en tenta som kommer omfatta hela kursen. Så det blir minst sagt en hel del plugg för mamma Julia :)



Den perfekta platsen att plugga på: Riseberga kloster


Men idag ska vi njuta av att det är freeedag !!!


Visst är skönt?? Jag bara älskar fredagar, men det vet ni ju redan :) idag har jag dagen till ära en kort dag framför mig, bara en föreläsning sedan tar vi helg...

Denna helgen har vi minst sagt en hel del att stå i. Tror inte ens ni vill se min "att göra lista" :) men jag kan ju berätta några av sakerna jag har tänkt att hinna med de kommande två (!) dagarna !


  • Slipa och måla färdigt sovrummet (för de hann jag inte riktigt med i veckan)

  • Sprutlackera en pall som ska få ta plats i köket bredvid den vita skänken.

  • Börja med underarbetet på mitt "nya" linneskåp. Jag har nämligen fått ett väldigt gammalt linneskåp av min svärmor som jag nu ska få ett nytt "ansiktet". Ska bli såå spännande att se hur skåpet blir när den är färdigt.

Vi ska även hjälpa farmor och farfar Arne lite smått med att komma till rätta i det nya huset. Ska bli jätte kul att få se deras nya hus och framförallt trädgården !!! Helgen ska ju dessutom bjuda på toppen väder, kan inte bli bättre!!

Nu: Dags att bege sig mot föreläsningen...


På återseende

KRAM J



Kommentarer
Postat av: Jenna - Ung blivande tvåbarnsmamma

Vart köpte ni den motorcykel någonstans, det kanske skulle vara nånting :) Kram

2011-09-30 @ 12:43:47
URL: http://onlymama.blogg.se/
Postat av: Malin

Duktiga Du! En riktig plugghäst. Hihi: jag ser framför mig: mamma Jullan i skidbacken med en anatomi o fysiologibok. Du ska se att du kommer sitta ute å plugga alla årstiderna. Tror iofs att man tänker ganska klart om det är kallt ute. Jag beundrar dig att du kan sitta ute å plugga. Själv hade jag ganska dålig karaktär, så jag fick helt enkelt åka å sätta mig på bibblan x antal timmar, så att jag inte blev distraherad av nåt annat. Dock blev det en å annan latte-paus alltför långa stunder;-)



Ha en skön helg bruttan! Själv ska jag oxå ta tag i lite måleriarbete. Ska fixa till lite möbler inför flytten.



Ha det bäst!<3



Kramisar

Malin



2011-09-30 @ 20:17:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0