Inte vilken tisdag som helst


Idag är det semeldagen eller fettisdag som man kanske egentligen ska säga :-)


Semeldagen


Dagen till ära hade jag tänkt baka semlor tillsammans med Hugo, men konstaterade för en liten stund sedan att jag helt glömde bort att handla med mig madelmassa hem igår, såå typiskt !

Kanske får bli en sväng ut till Philip på Vasa express och smaka på hans semlor i stället :-)


Här var det förberett inför dagens semelbak med bästa recept ur Leilas bok "a piece of cake"


För visst är det ett måste att iallafall äta minst en semla idag ;-) jag ääälskar semlor (vilket jag absolut inte gjorde som barn), dock vill jag helt äta semlorna på mitt sätt, vilket är utan möjlk !

Nu ska jag sätta igång med lite måsten här hemma, ni vet dammsuga och torka golv och sånt tråkigt :/ men det måste göras kan jag lova er.

Har haft två stycken grabbar här hemma (fyrbenta sådana) som har busat inatt och det verkar vara den svarta av dom två som fick ta mest stryk, för det är hans pälstussar som ligger lite varstans i vårt hem :-)


Önskar er en underbar dag!!

På återseende

Kramar Julia



Kommentarer
Postat av: Vita villan

Visst älskar man hennes böcker =) Bokstödet som du har på bilden vart har du köpt den?

/Maria

Svar: Hej Maria!
Måste tyvärr medge att jag ej minns, har hängt med några år det där bokstödet.
Letade runt lite på nätet nu men fann bara i trä. Hoppas du kan hitta ett dock..

Kram
Julia

2012-10-04 @ 09:32:43
URL: http://mariaochhenrik.blogg.se
Postat av: Vita villan

Visst älskar man hennes böcker? :D

Bosstödet som du har på bilden vart har du köpt det? har letat så efter ett sådant

Vilken trevlig blogg, ska nu kika vidare här :)

2012-10-04 @ 09:34:09
URL: http://mariaochhenrik.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0