En dagsutflykt till Brevens

 
 
Kyrkan i Brevens Bruk, visst är den vacker ! Så liten och nästan lite gullig :-)
 
 
 
 
  Heej raringar !!!
 
 
 
Dagsutflykten till Brevens var vi dock inte på denna söndag utan en dag förra veckan. Tanken var att vi skulle plocka svamp men till vår stora förvåning så var det alldeles för torrt (??) i skogen, vi åkte nog helt enkelt till fel skog. 
 
 
Som tur var fick vi i alla fall med oss cirka 1 liter med små små stigkantareller, alltid något. Denna vecka skulle jag vilja ge mig ut i skogen och plocka blåbär istället för det ska de tydligen finnas M A S S O R av i skogarna just nu. Hur gott vore det inte med blåbärspaj !?? Mums !!!
 
 
 
 
 
På vägen hem stannade vi till vid ett litet fik som ligger inne i  Brevens Bruk, för glass fanns det åtminstone gott om hihi ;-)
 
 
 
 
Idag har vi varit hemma hos farmor och farfar Arne och fikat och njutit av eftermiddagens små solglimtar på altanen, även mormor och mina bröder var med och så Hugos kusiner Svea, Viggo och Vilgot så klart, en riktigt mysig eftermiddag med andra ord :-)
 
 
 
Så här ser det ut nästan precis överallt i lilla Brevens, små söta broar dekorerade med fina blommor
 
 

Imorgon är det upp tidigt igen som gäller för mig, men imorgon ska det regna så egentligen känns det inte så jobbigt att man då ska spendera dagen på jobbet, tvärtom !! :-) men tråkigt så klart för Hugo att det inte blir något fint väder. Inge vidare kul att bada när det är mulet precis...
 
 
 
 
 
  Önskar er en fortsatt mysig söndagskväll
  
 
 
Kraam Julia
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: donnasandra

Konstigt att jag aldrig varit i Brevens med tanke på att jag är från Katrineholm som inte är långt därifrån haha

2012-07-24 @ 20:33:23
URL: http://www.donnasandra.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0