Bugaboo Cameleon

 
Denna gången kändea jag mig ganska så säker på valet av vagn redan från början, det svåra var färgen på vagnen och det är just de jag älskar med Bugaboo, det går ju att byta precis när man vill :)
 
 
 
 
 
Redo för långa promenader...
 
 
 
 
Nu äntligen är vi redo för lillasysters ankomst. När jag väntade storebror Hugo var vi nog redo redan från vecka 20 känns det som. Vill minnas att jag köpte babyskyddet till bilen någon gång i vecka 15-16 :) men det händer något med andra barnet, man har helt plötsligt inte så bråttom, men nu så kan jag iallafall bocka av det mesta.
 
 
  • Babyskydd √
  • Babysitter √
  • Vagn √
  • Spjälsäng bäddad och klar √
  • Skötbädd/skötrum √
  • kläder, skötväska √ 
 
 
 
 
 
Lillasyster vagn står redo för att börja användas
 
 
 
 
 
 
 
Här kommer hon ligga varmt och skönt
 
 
 
 
Är så sugen på att bädda i vagnen med täcke och kudde, men det får jag nog dessvärre vänta med ett tag. Istället ska lillasyster få ligga i samma sköna åkpåse som storebror låg i. Det är ju trots allt snö och minusgrader ute, och det kommer nog hålla i sig ett bra tag till....
 
 
Ihelgen som var gjorde vi även iordning i tvättrummet, som nu mera får fungera som både tvättrum och skötrum. Så smidigt att man kan ha skötbädden i tvättrummet. Perfekt med tillgång till vatten!!
 
 
Nu: Dags för nattning av Hugo, imorgon är det dagis som gäller igen och en viss lite kille här hemma har längtat då han blev hemma hela förra vecka pga förkylning och feber
 
 
 
På återseende
 
KRAM J
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Pauline, gravid med lillebror till Nova

Jag håller med dig om att man väntar längre med att köpa saker när man väntar barn nummer två. Jag har dock börjat fundera på vilken syskonvagn vi ska köpa men jag kan inte bestämma mig. Vill så gärna ha kvar vår Joolzvagn också så tanken är att inte köpa någon dyr syskonvagn.

Svar: Å förstår de, inte det lättaste med syskonvagn, lite glad över att slippa fundera över de då Hugo är 5 1/2 år nu :)

Joolz är ju så snygga, ingen vagn man vill göra sig av med direkt kan jag tänka mig. Kan rekommendera babyjogger om du bara ska ha en enkel vid vissa tillfällen, min bror har en från babyjogger till hans tvillingar

Kraam Julia
Julia

2014-02-03 @ 16:24:40
URL: http://www.paulinesvensson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0