Sommarmat mitt i vintern

 
Klyftpotatis med grekisk sallad
 
 
 
 
Middag för 4
 
 
 
 
Igår kväll hade vi min bror och hans tjej Lisa här på middag. Lisa bor i vanliga fall i New York så igår var det lite extra mysigt att kunna äta tillsammans allihop. 
 
 
 
 
Huvudtemat igår var "Grekland". så vi körde helt enkelt på en grekisk sallad, till den gjorde vi lite klyftpotatis, aioli, tzatziki och hembakat grikiskt lantbröd och så grillad oxfilé, Oj så jag längtar efter sommar nu, hihi :)
 
 
 
 
 
 


 
 
 
 
 
Hade nästan glömt hur gott det är med grillat, smaken är helt ljuvlig. precis som man minns det från i somras. Underbart. 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Lisa och Jakob hade även med sig världens sötaste lilla present till mig och J med, ledtråden är att den inhandlades i Paris då de var där och firade in det nya året, det är små och färgstarka och smakar ljuvligt....
 
 
 
Ha en fortsatt trevlig trettondag.
 
KRAM Julia
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Ninni - Vimsiga mamman

Åh så gott!

Svar: Super gott :)
Julia

2015-01-06 @ 15:28:50
URL: http://ninnzan.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0