Välkommen underbara fredag


Och så var det fredag igen...
Härligt, älskar fredagar. Alla dagar har sin charm, till och med måndagarna, men inget går upp emot en mysig fredagskväll med familjen. Slutade min arbetsdag klockan 15.00 idag sedan bar det av mot dagis för hämtning av en liten underbar kille vid namn Hugo. Hugo Valentino för att vara korrekt när det gäller förnamnen. När jag och Jaocim väntade vår son hade vi svårt för att bestämma oss för vilket namn vår lille kille skulle få. Vi hade många alternativ. Bland annat: Hugo, Loke & Felix. Jag tyckte om namnet Felix och Joacim tyckte mer om namnet Loke. Något namn vi båda tyckte väldigt mycket om var Hugo, men varför det blev Valentino är en helt annan historia. Vi bestämde långt innan ultraljudet att Joacim skulle få välja andra namn om det blev en son, och om det blev en dotter skulle jag få välja andra namn. Så namnet Valentino kommer från Valentino Rossi. Valentino Rossi är en av alla tiders främsta roadracingförare. Han är regerande världsmästare i MotoGP-klassen och mångfaldig världsmästare i motorcykelklasserna 125cc, 250cc, 500cc och MotoGP. Pappa Joacim har nämligen ett stort motorcykel intresse och har haft ett antal olika motorcyklar, allt från suzuki till kawazaki, både grus & asfalt, men sen Hugos föddes har motorcyklarna hamnat i garage. Finns inte speciellt mycket tid över för pappa Joacim att åka hoj! Nu ägnar han sig mer åt fiske, väldigt tidskrävande men inte lika farligt. Bra val tycker mamma Julia. Vem vet, kanske kommer vår lille Valentino här hemma att få upp intresset för motorsporten...

Nu till något helt annat. Senare ikväll vankas det IDOL här hemma. Har längtat hela veckan. Kan berätta att jag tidigare aldrig följt Idol, men detta år har jag sett precis varje avsnitt som har sänts på tv! Har nämligen spelat in alla avsnitten på vår dekoder. Väldigt smidigt speciellt när man har småbarn. Men innan vi kryper upp i soffan och tittar på idol ska vi Gratulera "Hugos tjej" Alice som fyller 13 år idag den 26 November.

" Vad är det för en dag?, vad är det för en dag?, är det en vanlig dag?, är det en vanlig dag? Nej det är ingen vanlig dag för det är Alice födelsedag, hurra hurra hurra"

På återseende imorgon
Kramar Julia

Kommentarer
Postat av: Malin Resin

Vad häftigt det är med namn som det verkligen finns en tanke bakom. Innan Amanda föddes, ville hennes pappa att vi skulle döpa henne i andranamn till Chelsea efter engelska fotbollslaget. Så tanken var att hon (ja, vi var bombsäkra på att det skulle bli en tjej) skulle heta Lisa (efter bästaste gammelmormor), Amanda (bara ett fint tilltalsnamn) o slutligen Chelsea (efter pappa Petters favvolag då). Men JAG satte stopp för det. Tyckte inte barnet kunde döpas efter ett lag. Men fanken vad jag ångrar det idag. Det är ju faktiskt ett namn o dessutom något som betyder nåt för Amandas pappa. Men men... Känns lite dumt att komplettera med detta nu.

2010-11-27 @ 20:00:12
Postat av: Julia

Var faktiskt aldrig emot de. Tyckte att Joacim kunde få bestämma ett namn iallafall. Chelsea är fin, och som du säger det ligger något bakom själva namnet. Vi funderade också på släktnamn då bröderna har de, dock ifrån mammans sida, men nej lite tråkigt tänkte vi, alltid kul med något annorlunda :)



Allt bra mer er annars?

Kramar

2010-11-27 @ 23:34:32
URL: http://mittialltvitt.blogg.se/
Postat av: Malin Resin

Ja, överlag är allt bra. Men jag äfr ju sjukskriven för min hand efter op. Sedan har jag förbaskat ont i bäckenet (säkert inte lika svårt som du). Men vissa stunder är det förskräckligt. Min kiropraktor säger att det är ischias som troligen uppkommit av foglossningen när jag väntade Affe.



Nu är ju jag hemma några veckor. Ska vi försöka få till nån dag att ses, för du är väl ledig vissa vardagar?



Kram Malin

2010-11-29 @ 14:01:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0