Mysig måndagskväll



Blev en jätte mysig avslutning på denna dag med. Finns inget mysigare än att umgås med sina nära och kära. Hugos lilla kusin Svea börjar nu bli stora tjejen och satt till och med i en lär-gå-stol när vi kom dit idag. Hugos lille "kusse" är  bara 1 ½ år yngre än Hugo så till sommaren blir dom perfekta lekkamrater.
Dagen till ära hade Svea på sig en rosa body med små kronor med märket Svea under samt grå byxor med Svea stämplat med STORA bokstäver på rumpan, urgulligt! Medan mamma Elin fixade lite i köket så matade jag och Hugo Svea tillsammans, tror att Svea tycker att Hugo är precis lika spännande som Hugo tycker att Svea är, sötnosarna. Hugos mormor kom också dit för att gratulera Elin på sin dag. Kort sagt det blev en riktig myskväll med mycket kärlek och skratt.

Nu ligger lille Hugo och sover. Vi har införskaffat en ny rutin för honom när han ska sova. Tidigare har det varit jag som nattat Hugo och innan dess Jocaim och nu är det återigen pappa Joacim som gäller. Lite skönt att vi kan turas om att lägga vår lille klimp. Hur som helst, Hugo har som jag tidigare berättat börja tycka om att man läser böcker för honom så vi började läsa "Örnis bilar" för honom ( tror att jag berättat om den tidigare med) vilken han älskar. Så nu ska boken "Örnis bilar" med in i sovrummet, vällingen, nappen och så Hugos Bukowski kanin som han fick av morbror Joel och hans fru Elin när han föddes sen kan han lägga sig till rätta och det är precis vad han gör just nu. Så nu ska jag förflytta mig till soffan och titta på en av mina favorit serier, svensk sådan dessutom nämligen "Våra vänners liv" den har dock börjat för länge sen så jag ska se avsnittet på Svt play.

Ha det gott min blogg läsare, på återseende imorgon.
Varma kramar Julia

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0