Snöbollar & tågutflykt


Mina & Hugos alldeles egna snöbollar.


Välkommen lördag !!


Här om dagen bakade jag och Hugo snöbollar tillsammans, tror dock att Hugo mest nappade på själva namnet "Snöbollar", för när vi skulle sätta igång och göra dom så tyckte han inte att det var speciellt roligt :-)

Receptet på snöbollarna har ni här:

Till 12-15 bollar

100 gram vit choklad
1½ dl riven kokos
1 msk pressad citron
1 msk citronskal

Smält chokladen över vattenbad eller i mikrovågsugn. Ta kastrullen åt sidan och blanda i kokos, citronsaft och citronskalet. Låt sedan smeten stå i cirka 20 minuter.

Forma smeten till små kulor och rulla dom i kokos eller pudra med florsocker.

Super lätt !!


Om en liten stund ska Hugo och jag bege oss mot resecentrum, för idag ska vi åka på en liten tågutflykt tillsammans med mormor och lilla kusin Svea. Kan ju inte bara leka med briojärnvägen :-)


Dags att klä på Hugo.


På återseende

KRAM J



Kommentarer
Postat av: Sophie

Perfekt, dessa skall genast bakas här hos mig i "landetlångtbort". Vintriga, fina och alla ingredienser bör även finnas här, lovely! (Verkar ju dessutom superenkla)

2011-12-12 @ 00:21:53
URL: http://karriaristan.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0