Mormor på besök


God kväll mina kära läsare


Nu är vi på bättringsvägar här hemma igen. Känns skönt att det inte var en långdragen magsjuka, det kan man däremot inte säga om förkylningen. Nu är vi förkylda allihop här hemma, men Hugo har det värst lille gubben. Fick bli en sväng till apoteket i dag för lite inköp av både alvedon och nezeril, så nu borde vi klara oss ett tag framöver.

Om en liten stund får vi mormor på besök här hemma. Jag och min mamma Maria ska nämligen på begravning i morgon för middag, för att slippa stressa samt åka omkring en massa i morgon så sover hon kvar här hos oss. Så ikväll ska vi äta varma smörgåsar med kantarellstuvning på samt ett eller två glas rött till det med, mumms.

Hugo letar efter kantareller


Än har vi några små påsar kvar i frysen från höstens skörd. Men nästa år
får vi nog allt se till att plocka mer svamp än vad vi gjorde i år.

Nu ska jag ta och bada vår lille herre här i huset innan mormor och pappa kommer hem. Önskar er en fortsatt trevlig kväll och på återseende imorgon.

KRAM Julia

Kommentarer
Postat av: Bella

Så skönt att Hugo är piggare idag, långdragna magsjukor gillar vi inte!



Tråkigt med begravning, men skönt att ni kunde lösa det smidigt med övernattning och kantarellsmörgåsar säger man ju aldrig nej till :) Hoppas ni får en mysig kväll och att det inte blir för tungt imorgon på begravningen!



Kramar Bella

2010-12-29 @ 21:42:18
URL: http://bellasvagtillbaka.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0