Snöyra & 1:a advent

Idag har vi verkligen haft ett riktigt blåsigt vinterväder, men det stoppar inte mig och Hugo. Vi har nämligen varit ute i nästan 1½ timme i denna snöyra som precis just i denna stund dock lagt sig. Hugo fick en snö skyffel av "sin Alice" här om dagen och den skulle vi såklart gå ut och skotta snö med idag tyckte Hugo. Sagt och gjort, på med underställs tröjor, vantar, overall, mössan och varma vinterkängor, jag tog på mig en precis likadan utstyrsel men skippade overallen och tog skidbyxor istället ! Mysigt att vara ute i snön, var trots blåsten inte speciellt kallt ute. Hade dagen till ära gjort iordning lite glögg och lussebulle att ta med mig ut, men de satte dock vädret stopp för, mysfaktorn försvann med blåsten...


Nu blir det lite filmmys här hemma under en varm filt i soffan, inte Hugo emot om jag får gissa, han älskar att mysa i soffan. På filmduken idag visas "Monsters Inc".

Fortsatt trevlig eftermiddag och på återseende ikväll
Kramar Julia

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0