Som rubriker lyder. Har haft en helt underbar lördag. Vi har hunnit med massor denna soliga men dock iskalla dag. Imorse när vi vaknade här hemma var det hela - 20 grader utanför, och kallare hade det varit under natten visade det sig. Efter att vi ätit en god men tidig lördagsfrukost gjorde vi iordning oss för att bege oss ut i kylan.

Underställströjor och extra polokrage, varmaste mössan, vantar, overall och så vinterkänger på de. Stackars Hugo måste vara jobbigt att mer eller mindre varje dag klä sig för finska vinterkriget så fort man ska gå ut. Men jag vill inte riskera att min lilla älskling fryser!

Efter att vi fått på oss alla varma kläder begav vi oss hem till mormor och lilla Asta. (Morbror Jakob var ej hemma) Hugo har nämligen spenderat några timmar tillsammans med sin mormor denna lördag så mamma skulle få sy gardiner i lugn och ro. Jag har nämligen spenderat min eftermiddag framför symaskinen.

Blev väldigt överraskad över hur lätt det var att sy gardiner. Det svåraste med projektet "att sy gardiner" var att bestämma sig för vilket tyg jag skulle ha. Efter att ha tagit hem lite olika tygprover bestämde jag mig för ett vitt linnetyg, var först inne på att sy gräddvita gardiner i lin, men tyckte inte att det passade med gräddvitt i köket.

Lagom när gardinerna var färdiga ringde vår käre granne Hasse och frågade om vi ville komma hem till dom på en sen lunch. Italiensk stod på menyn och vem tackar nej till de? Mätta och belåtna åkte vi sedan hem till mormor för att hämta vår lille solstråle.

Hugo hade haft en toppen dag hemma hos mormor. Tittat på Astrid Lindgren filmer och busat med både mormor och Asta. Väl hemma igen somna han som en stock!

Nu har det dock blivit dags för mig att krypa ner i sängen.
Kommer en dag imorgon med...
Var riktigt kul att sy gardiner. Tar nog inte lång tid innan vi har
nya i vardagsrummet också...

På återseende.

KRAM Julia


Kommentarer
Postat av: Emma

Hej tjejen!



Skoj att du tog dig tid att kommentera hos mig : - )

Vilken mysig blogg du har!



Duktig du är som syr gardiner! Hoppas vi får se bilder vid ett senare tillfälle : - )



KUL att du & sonen din var med i Gravidtidningen! Måste jag kika efter & se!



Ha en fin söndag & KRAM

2011-02-20 @ 14:03:47
URL: http://jemsi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0