Så var det redan söndag. Herregud så fort helgerna går, men så mycket vi fått gjort denna helgen. Underbart!

Idag hade jag tänkt baka bullar här hemma, vaniljbullar och kanelbullar men så blev det inte. Tyckte att det var så kul att sy igår och tänkte att jag måste bara sy något mer...

Sagt och gjort. Dessvärre tog allt tyg slut igår så först på listan var att köpa nytt tyg. Tråkigt nog hade inte tygaffären i stan öppet i och med att det är söndag, så det fick bli en sväng till IKEA istället.

Väl hemma var det bara att plocka ihop symaskinen igen och sätta igång. Idag har det tillverkats nya kuddfodral till kuddarna som jag har i sängen. Kuddarna är i storlek 72x72 så det gick åt en hel del tyg, men snyggt blev det! (Bilder kommer).

Sedan var tanken att jag skulle sy en ny lampskärm till lampan i köket men tyget räckte inte riktigt till så jag får göra klart den i veckan helt enkelt.

Om en liten stund ska jag sätta mig och sy tyghjärtan medan älsklingen fixar kvällens middag. Grillat står på menyn tillsammans med hela familjen Arvidsson. Söndagsmys !!!

Må så gott & På återseende

KRAM Julia


Kommentarer
Postat av: britta bloggar

Vilken fin lampskärm, den ser ut som en kjol! Fast på ett väldigt bra sätt! Hoppas den blir fin!

2011-02-20 @ 19:23:14
URL: http://brittabloggar.wordpress.com
Postat av: Julia

Tack! Tror nog det kommer bli jätte fint. Passar perfekt med gardinerna jag sytt! :)



Kram Julia

2011-02-20 @ 20:48:46
URL: http://mittialltvitt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0