A perfect day

 


A birthday to remember


Igår hade vi världens gladaste kille här hemma, eller kanske jag ska skriva världens gladaste 3-åring :) Tidigt igår morse väckte vi Hugo med sång, presenter och frukost på sängen sedan bar det av till dagis och Karnevalen i Karslund.
 
Vädret var helt underbart igår så när det var dags att hämta Hugo passade jag och Svea (min brorsdotter som jag var barnvakt åt en stund igår) på att få oss en liten promenad. Väl framme möttes vi av hästar, hoppborgar, brandbilar, glassbilar, karuseller och så massor av barn i små gula reflexvästar så klart :)




Hugo blev som alltid jätte glad när han fick syn på mamma, men fram för allt när han fick syn på lilla kusin Svea :) som fick en stooor kram på direkten, så sött att man nästan döör (!!!)

Efter att vi gått runt en stund och tittat på brandbilarna och hästarna begav vi oss hemåt, hemåt för att börja förbereda inför Hugos kalas. Vilket dock bara bestod av att duka och göra klart tårtan. Choklad marängerna bakade Hugo och jag tidigare i veckan :)
Och precis när tårtan var färdig började gästarna komma, "tajmat och klart in i minsta detalj" ;) Hugo tyckte det var såå kul med huset fullt av nära och kära och skuttade omkring på små rosa (blå) moln precishela tiden, jaa tills han somnade i soffan framför "bilar" senare på kvällen, mammas rara lille kille.
 
Så såg gårdagen ut här hemma. I dag är det fredag och ny dag, och den ska vi sätta igång och fånga med det samma...


På återseende senare
 
KRAM J


Trackback
RSS 2.0