Bilder från gårdagen


Bilder från Hallwylska museet i Stockholm. Har dock inga bilder att visa upp inifrån själva palatset då det var så otroligt dåligt ljus där inne så kunde jag knappt ta en enda bild.


Välkommen söndag


Idag vaknade vi till ett F A N T A S T I S K T väder. Solen skiner ute och himlen är alldeles blåå (!!) till och med så man riktigt känner hur solen riktigt värmer.

I förmiddags tog Hugo och jag oss en liten cykeltur till mitt jobb för ett hälsa på en stund. Var en konstig känsla att gå in på jobbet, var ju ändå mer än två månader sen jag var där sist...


Efter besöket på museet fick det bli en promenad genom kungsträdgården. Visst är det helt underbar färg på löven ??


Nu ska vi snart äta lunch här hemma (blev en sen lunch denna söndag) och på menyn idag är det hasselbackspotatis, rostbiff, kantarellsås och till de en god sallad samt ny gräddat bröd, gott gott !!



Önskar er en fortsatt härlig söndag

KRAM J



Kommentarer
Postat av: Anita

Jag var på en guidad tur när vi besökte Hallwylksa förra året. En fantastisk berättelsen om en rik familj. Ett vackert badrum med italiensk marmor. Det första med rinnande vatten. T o m kungen hade brandmännen till hjälp att pumpa upp vatten till hans bad.



Kram Anita

2011-10-25 @ 23:22:49
URL: http://enkelstil.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0