Svårt att välja



Nu pågår det overalljakt här hemma, och i år verkar det bli svårt att hitta en favorit. Förra året körde vi på Polarn o. Pyrets mörkblå vinteroverall, men frågan är om man ska köpa en "pop overall" i år igen ???




Är inte så jätte förtjust i årets färger. Först hittade jag en svart (motsvarande den overallen som är till vänster i bild, men det visade sig dock bara finnas i färgen svart upp till storlek 92, och det kan jag ju inte riktigt köpa till Hugo :) våran långa herre behöver nog ha en overall i storlek 104 denna vinter.





Didrikssons vinteroveraller är ju bara såå snygga, speciellt den till höger !! men när vi var och tittade på den i verkligheten verkade den inte alls lika varm och go som Hugos "pop overall" var som han hade förra vintern. Hmmm, detta verkar som sagt inte bli lätt (!)


Isbjörn of Sweden verkar också vara ett bra märke och framförallt verkar overallen vara sådär "fluffigt skön", men jag vet inte riktigt om det är värt att lägga 1995:- på en overall som endast kan användas en säsong ???

Hmm hinner som tur är fundera ett tag till på inköp av overall till vår lille Hugo, än är det ju inte vinter ! Men visst blir man bra sugen på att ge sig iväg och shoppa nu när alla nya vinterkläderna har kommit till butikerna :)

På tal om något helt annat, vilket fantastiskt väder vi haft idag. Helt underbart, vi satt till och med ute och åt lunch idag kändes ganska overkligt med tanken på att vi börjar närma oss oktober månad (!!)

Nu ska vi alldels snart äta middag här hemma. Vildsvinsgryta står på menyn idag (igen, vi åt nämligen vildsvinsgryta tidigare i veckan och det var ju bara såå gott så jag bad min J och en favorit i repris,  mumms) Sen blir det lördagsmys med hela familjen :)


Trevlig kväll raringar

KRAM J



Kommentarer
Postat av: Carolines hemligheter

Ja, det här med overaller är inte det lättaste! Just nu har man ju 20 % på PoP (om man har medlemskort) och det är ju ganska bra om man köper en overall eller liknande! Förra året vet jag att en overall från Didriksons fick bäst i test (tror den hette Tignes) men PoP känns ju som "ett säkert kort"...



Ha en fortsatt skön lördagskväll!

2011-09-24 @ 21:01:47
URL: http://jagsaracaroline.blogg.se/
Postat av: Sandra - Mamma till Wilmer och Joline

Svar: ja, det är riktigt kul att ha sådanna fina bilder faktiskt! =)

Vi har köpt den högra didrikson overallen till våran son. Tror vi blir nöjda med den.



Hoppas allt är bra med dig



kram

2011-09-24 @ 22:18:59
URL: http://sandrasblogg.se
Postat av: Julia (Mitt i allt Vitt)

Sandra: Det förstår jag, för dom är verkligen jätte fina ! Jaa vi är ju som sagt också lite inne på Didrikson, tror iof att alla overallerna är bra på sitt sätt :) får klura vidare.



Caroline: Ja just de, det hade jag helt glömt bort, gäller till slutet av september om jag inte minns helt fel? :) Håller med dig, PoP är ett säkert kort, vi var såå nöjda med den Hugo hade förra året, tråkigt bara att dom inte är så värst jätte snygga iår, men huvudsaken är ju iof att den är varm :)



Kram Julia

2011-09-25 @ 16:51:05
URL: http://mittialltvitt.blogg.se/
Postat av: Hanna Z - Mamma till Elliot

Ja inte är det lätt inte, vi har inte ens börjat overalljakten än... Så svårt att veta då Elliot inte kan gå än, men kommer nog lära sig under vintern.

2011-10-09 @ 20:58:01
URL: http://hannaz.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0