En doft av hyacinter

 
En blå hyacint pryder skänken hemma hos oss just nu :))
 
 
 
 
 
 
 
 
Blå & vita hyacinter
 
 
 
  
 
 
 
Just nu doftar det helt underbart här hemma av alla hyacinter som blommar för fullt. En av mina favoriter så här års. Däremot skulle nog ingen om är allergisk kunna komma in till oss, har sammanlagt 4 (eller är det fem) stycken hyacinter i full blom!!! :))
 
 
 
Idag har vi inte mycket inplanerat på agendan kan jag berätta. Vi är tyvärr fortfarande krassliga, men Hugo och jag börjar komma på benen nu, äntligen. J går dock fortfarande på en penicillinkur och mår inge vidare tyvärr :( Usch för influensa. Nu vill vi bli friska !!
 
 
 
 
 
 
På köksbordet står två vita hyacinter, och finaste renen från House Doctor.
 
 
 
 

Om en liten stund ska jag ta och bege mig till jobbet för ytterligare ett kvällspass, riktigt skönt att få jobba kväll då och då, även om det inte är jätte ofta. Sovmorgon, ingen stress och man hinner gå här hemma och dona och fixa lite i lugn och ro, riktigt skönt :))
 
 
 
 
Nu: Dags för en lätt lunch, sen iväg...
 
 
 
 
 
 
Önskar er en fortsatt fin tisdag 
 
 
Kraam Julia
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Johanna / Fru form o fix

Jag önskar vi kunde ha hyacinter, det luktar ju så gott. Men min man är allergisk, så jag får lukta på dem hemma hos andra istället ;-)

2012-12-11 @ 14:18:32
URL: http://jdolk.blogg.se
Postat av: Therese

Ja visst är hyacinter helt underbara, har ett helt gäng här hemma jag också som blommar för fullt nu, det luktar såå gott:)

Hoppas du får en fin luciadag

kram Therese

2012-12-13 @ 10:26:02
URL: http://husochtradgard.blogspot.se
Postat av: Turid

Härligt våra blommar också nu! Den ser ut att ha vuxit rejält på höjden:-)

2012-12-15 @ 18:24:42
URL: http://www.travelandfashion.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0