Sushi hela veckan

 
Dessa små söta skålar köpte jag för en tid sedan på en liten liten butik i vasastan här i Örebro och de passar perfekt för min J's misosoppa som vi nästan alltid äter när vi äter sushi
 
 
 
,
 
 
 
God kväll raringar !!
 
 
 
 
 
 
 
Ni som följer mig på Instagram vet nog redan vad mina middagar har bestått av denna vecka :-) nämligen sushi !!! Skulle kunna äta sushi alla dagar i veckan, tycker att det är helt fantastiskt gott och så är det dessutom hur nyttigt som helst, kan inte bli bättre. 
 
 
 
 
Önskar dock jag kunde svänga ihop lite sushi själv då och då,  men icke (!!) har försökt att få till dessa sushirullar ett antal gånger och det går bara inte. Och lyckas jag få till rullarna skulle jag ändå inte lyckas med riset, är ju en hel vetenskap att göra sushi....suck ! Tur jag har min J som gör dom åt mig ;-)
 
 
 
 
 
 
Såå otorligt gott
 
 
 
 
 
 
 
Innan vi äter sushi brukar vi dock äta varsin liten skål med misosoppa. Misosoppa är en japansk soppa som innehåller miso (en japansk sojaprodukt) och dashi (en sorts buljong) och den är bara så himla god, absolut värt att prova för er som aldrig ätit den förut, mums ! :-)
 
 
 
 
 
 
 
Rökelser och tända ljus på bordet ökar smak sensationerna...
 
 
 
 
 
 
 
Hoppsan vad klockan rusar iväg, dags att lägga huvudet på kudden. Upp tidigt imorgon igen som gäller sen är vi leeeediga hela familjen, ska bli så otroligt skönt !!! :-)
 
 
 
 
Natti Natti
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Karin O

Haha samma här, åt det i tisdags, ville ha det till middag igår - typiskt att killen redan ätit det till lunch:p

Svar: ÅÅåå och du kan ju köpa "äkta" med :-)) måste finnas hur många varianter som helst?? Mumms!!
Julia

2013-01-18 @ 00:52:51
URL: http://kakansemlanoliven.se/
Postat av: michaela- med syskon i magen <3

åh så gott! undrar just hur man gör den där soppan själv..måste kolla upp!

2013-01-18 @ 08:19:00
URL: http://minahjartanochjag.webblogg.se/
Postat av: Design Concept - by Linda

Åhh, så gott det ser ut! Älskar sushi. Vi (eller sambon:) brukar också göra egen och det är så himla gott:)

Fin fredagskväll! /Kram

Svar: Jaa visst är det gott, och så smidigt när man kan göra egen, eller i detta fall, min sambo kan göra egen :-)

Hoppas du haft en fin helg
Trevlig kväll
Julia

2013-01-18 @ 22:04:16
URL: http://blogg.designconcept.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0