Easter decorations

 
Pärlhönsfjädrar täckte vårt köksbord här hemma igår kväll tillsammans med ett glas rött och Adeles ljuva stämma, påskpyssel när den är som bäst helt enkelt
 
 
 
 
Påsken närmar sig...
 
 
 
 
 
Ni som följer mig på Instagram vet att jag är hemma och är sjukriven veckan ut pga en inflammation i en led i bäckenet och ni som inte visste vet det nu ;-) Verkligen avkyr att vara sjukskriven, mest för att jag blir så otroligt rastlös, men så kom jag på vad jag kunde sysselsätta mig med.
 
 
 
Satt och klickade runt lite bland påskpynt förra veckan och hittade jättefina pärlhönsfjädrar hos Blackballoon
Men så slog det mig att sådana måste man ju kunna göra själv....
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Klickade vidare och hamnade till slut hos Panduro och fann där pärlhönsfjädrar 3-10 cm, 40 stycken för 22:- Perfekt !!! Slog till direkt, så igår satt jag här hemma vid köksbordet och pysslade för fulla muggar.
 
 
Blev riktigt nöjd med resultatet och om en vecka ska jag sätta igång och knyta lite fjädrar som jag ska ha i påskriset utanför dörren här hemma :))
 
 
 
 
 
Mitt egengjorda påskpynt :-) Valde att även köpa vita marabou fjädrar och knyta ihop med pärlhönsfjädrarna. Blev såå fint!
 
 
 
 

Nu ska jag ta tag i lite vardagssysslor här hemma, har massor med massor av tvätt som ska hängas och det tar ju så klart tid att både komma igång och få det gjort...
 
 
 
Önskar er en fortsatt fin onsdag
Kramar Julia
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Johanna / Fru form o fix

Jättefint! Jag såg mycket sånt på bloggar förra året och har också funderat på det till i år. Vi får se!

2013-03-13 @ 15:58:42
URL: http://jdolk.blogg.se
Postat av: Malin Rosö - DIY - Lantliv - Villa Gråbo ♡

Snyggt! Har börjat pynta jag också! med bl.a pärlhönsfjädrar, de är ju så fina! :)

Svar: Tack, ja de är verkligen jätte fina. Blev så nöjd :))
Julia

2013-03-13 @ 16:01:32
URL: http://malinlindstroms.blogg.se/
Postat av: Turid

Jättefint blev det! Krya på dig!

2013-03-17 @ 10:23:51
URL: http://www.travelandfashion.blogg.se
Postat av: Liw - FINA LYAN

Åh tack för tipset! Funkar ju även när det inte är påsk... Penduro? Panduro menar du va? :)

2013-03-22 @ 07:37:40
URL: http://finalyan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0