Min vardag - Mitt i livet

(null)
Liten trädgård och liten altan 


Är nog de jag gillat mest med vårt hus, vi  har en väldigt liten trädgård och en liten men lagom stor altan. Helt utan insyn, precis som vi vill ha det :)

Snart har vi bott här i fem år, men slutade dock att blogga ungefär då vi flyttade hit. Anna hade precis fyllt ett år, jag hade precis fått nytt jobb och så mitt i allt en flytt på de. 

(null)


Det var även mycket att ta tag i i nya huset. Invändigt behövdes alla rum målas om, en altan skulle rivas och en ny skulle byggas. 

En trädgård som var helt överväxt och en liten ett åring som sprang runt benen på en hela tiden. 
Blogga ? Nej nej fanns inte ens fem minuter över till de...


(null)
Vår baksida 


Jag har tänkt enkelt och lättskött när det kommer till vår lilla trädgård, om man ens kan kalla den för trädgård, så liten är den. Men mycket för att vi tagit bort rabatter, gräsyta osv.

En rabatt som "sköter sig själv". På bilden ser ni lavendel som vi planterade sommaren 2018. Den växte så det knakade såklart med tanken på värmen som var den sommaren och den var lika fin denna sommar. 

På framsidan har vi gjort iordning två pallkragar och planterat sånt som vi kan använda i matlagning. 

  • Gräslök
  • Persilja
  • Purjolök
  • Timjan
m.m 

Här ovan ser ni ett handplock av lite bilder.
Får göra ett mer ingående inlägg framöver för er som vill se

Ha en fortsatt fin lördag !

/Julia 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0