Med smak av choklad


Här om dagen bakade Hugo och jag chokladkaka tillsammans, och istället för att hälla smeten i en stor bakform tog vi fyra små poritons formar :-)


Tror minsann jag lagt upp receptet förut, men för er som inte orkar leta så har ni det här:


Enkel chokladkaka


2 Ägg

2 dl strösocker

1 ½ msk kakao

100 gram smält smör

1 dl vetemjöl

1 tsk vaniljsocker


Vispa äggen tillsammans med strösockret tills smeten bli luftig och fin. Häll sedan i det smälta smöret och rör runt försiktigt. Tillsätt sedan kakao, mjöl och vaniljsocker. Vispa en liten stund och häll sedan smeten i en bakform (jag brukar använda mig av en springform). In med kakan i ungen på 175 grader i cirka 15 minuter.


Här hemma har vi myseftermiddag/kväll. Vi har läst böcker på Hugos rum och så har vi tittat på både "Emil i lunnerberga" och "how to train your dragon". Denna torsdag hade vi sovmorgon här hemma och Hugo skulle inte vara på dagis förens vid 09.30 :-) Så klockan åtta vad det en liten kille som väckte mig imorse och ville ha välling. Skönt att inte behöva stressa iväg på morgonen.

Efter lämning av Hugo på dagis väntade en redovisning för min del (då jag var sjuk vid första tillfället) av ett stort arbete om "orsaker till synskador hos barn i Sverige", så nu är jag helt klar med den kursen och det känns riktigt skönt! :-)

Nu ska jag fortsätta mysandet med min lille prins, och om en liten stund kommer även min J hem och då är det dags att äta lite middag här hemma !


På återseende raringar

Kramar Julia



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0